טוען תמונות
איך לבחור מערכת לחנות וירטואליתI

איך לבחור מערכת לחנות וירטואליתI

בחירת מערכת לחנות באינטרנט
הינה מורכבת מתהליך הכנה שיש לבצע, ומומלץ לא להתפתות
להצעות "חינמיות" או לתקופת ניסיון לפני תהליך ההכנה מכיוון
שאחרי שאתם משקיעים את מיטב זמנכם בהבנה של המערכת
ובבניית האתר יהיה קשה לכם להתקדם ובעצם לבדוק האם המערכת בכלל מתאימה לכם

מספר שאלות שיש לשאול את עצמנו בתחילת חיפוש מערכת לחנות וירטואלית

מה תקציב החודשי לתחזוקת האתר ?
האם המידע שיש באתר הוא נגיש עוברי וניתן להעברה בין החברות?
האם המערכת מספיק מאובטחת?
האם פאנל ניהול החנות עונה על דרישותי?
האם המערכת מספיק גמישה על מנת להוסיף אפשרויות חיצוניות?

אלו השאלות העיקריות שכל אחד שמעוניין לפתוח חנות באינטרנט צריך לשאול את עצמו
בעת בחירה חברה לבניה אתרים.

אנחנו מחלקים את סוגי המערכות ל-2 סוגים עיקריים
– מערכות סגורות
– מערכות פתוחות

מערכות סגורות מפתות אותנו יותר, מכיוון שהבניה יכולה להיות עצמית ודי מהירה.
מערכות שיש בהם תבניות של עיצובים שונים ומאוד קלות לתפעול,
אז היכן הבעיה אתם שואלים?
הבעיה מתחילה ברגע שיורדת לנו ההתרגשות של הבניה ובעצם מבינים שיש מגבלות
ועלויות שלא לקחנו בחשבון.
קידום אתרים במערכות סגורות קשה יותר ומוגבל יותר,
כיון שעוד כמוך נבנו אלפי אתרים עם אותו בסיס קוד וכולכם יושבים גם על אותה כתובת IP
ועל אותו מקור אחסון.
יכולת הגמישות של המערכת די מוגבלת מכיוון שזו מערכת מוכנה וכל שינוי בה
משפיע ישירות על אלפי חנות נוספות, וכך בעצם יש לה קושי לענות על דרישות מהותיות
עבור כל חנות באופן פרטני.
חסרון בולט והכי משמעותי הינו המידע שלכם,
המידע שלכם בעצם סגור באותה מערכת ואינו מאפשר לכם ניידות
הכוונה שבמידה ותרצו לגדול או לעבור לחנות עצמאית משלכם,
החברות לא ישחררו את המידע שנאגר אצלם כך שתצטרכו להתחיל
את כל התהליך מההתחלה..

– יש לציין שלא מעט חברות משתפות את המידע בין האתרים על מנת "להקל"
את תהליך ההקמה והכנסת הנתונים.
נשמע לכם פשוט וקל, זה נכון, אבל האתר שלכם יפגע מכיוון שהתוכן משותף ומועתק
וכך בעצם הוא לא עוזר לכם במנועי החיפוש (לדוגמה: גוגל).

לחנות באינטרנט יש דרישות בסיסיות שלא כל החברות מהססות לתת את כל האפשרות באותו מחיר
נתקלנו לא מעט בחברות שאינן משתפות את קבצי הסריקה לאתרי השוואות מחירים (רק בתשלום נוסף ולאתרים שהם מרשים)
דבר הפוגע ביכולת החשיפה של האתר לגולשים פוטנציאלים.

 

מערכות פתוחות פחות מוכרות מכיוון שעד השנים האחרונות הם היו נגישים
בעיקר לבוני האתרים וגרפיקיים שהיה להם ידע טכני וניסיון.
כיום המצב השתנה וגם במערכות הפתוחות ניתנת האפשרות לבניה עצמית
ללא ידע מוקדם, יש שוק מלא בתבניות ויש תוספים שניתן לרכוש לפי הצרכים האישיים של כל חנות.

היתרונות של מערכות פתוחות מורגשים בעיקר לאחר שלב הגרפי
שהוא השלב הקשה ביותר בפיתוח החנות במערכת פתוחה,
בשלב בו אתה יכול להבין מה הדרישות שלך ולבצע התאמה אישית
ונוחה להפעלת החנות.
חנות וירטואלית שנבנית במערכת פתוחה מאפשרת קידום האתר באופן טבעי
ואם החלטת לקחת מקדם אתרים הוא יוכל להתאים והנגיש את האתר בצורה טובה יותר
למנועי החיפוש.
יכולת לשלוט בנתונים ובשיתוף החנות למקורות חוץ יועילו לך לחשוף את האתר
בעלויות נמוכות מאוד ביחס למערכות סגורות לקהל גולשים גדול יותר.

חסרון אחד שיתכן ועדיין תזדקקו לייעוץ והכוונה מגורם מוסמך למערכות פתוחות
אבל בטווח הארוך של שנה שנתיים, ההחזר הכספי יפצה אתכם על כך.

לסיכום
שתי מערכות שונות
האחת מפתה שהכל מוכן בה אבל מוגבל והעלויות תפעול גבוהות
(חברות מובילות בתחום: לייב סיטי, WIX, E-SHOP, קונימבו ועוד…)

השניה מערכת פתוחה שמאפשרת הכל וגמישות שמעוררת רצון לתפעול
שוטף של האתר, אם קצת תמיכה ראשונית בהקמה
ועלויות תפעול נמוכות משמעותית.
(מערכות פתוחות מובילות (Woocommerce   ,OPENCART, MAGENTO, NOPCommerce ועוד…)